onsdag 4 mars 2009

Raggningsreplik ...

Epilog eller vad det heter ur mitt liv....

Detta hände sig för sisådär 10 år sen. Jag jobbade på Lokaldelen och jag och mina arbetskompisar skulle äta lunch tillsammans. En sån där härlig varm dag som det kan vara i stan, då man vill sitta och spana på folk från uteserveringen. Kebab House hette stället vi kom till. Ett av våra stamställen. Det var fullt på uteserveringen och jag erbjöd mig att passa på borden. En lång kö slingrade sig utanför och in .....

När jag står där och spanar kommer "polisen" som under helgen på krogen, knackat mig på axeln
och sagt - Tjeeenare Ahlstedt! En "polis" som jag inte känner ... men som tydligen håller reda på alla och har ett hyperbra ansikts och namnminne. 
Han kommer i alla fall där gående och ställer sig i kön.

Spontant bara sådär kliver jag fram och frågar eftersom han verkar känna till allt vad som händer där hemma i Kil ....

Grannens kor hade nämligen sprungit ute för 100:ade gången och polisen hade varit där och jagat dem .....

- Har du varit å jagat nåra kor  på sistone, frågar jag ....

Killen ser förvånade ut ..... men smilar till å säger - Nä jag jagar allt annat jag ...........

Då går det upp för mig .... Fel kille ..... närsynt som jag är har jag inte riktigt tittat på honom när jag klivit fram ....

- Nä hä du, säger jag och kliver långsamt tillbaka och spanar på nytt efter en bordsplats.

Vågar inte titta åt hans håll ... Men när arbetskamraterna kommer och vi satt oss till bords, så är jag hysteriskt. Skrattar så tårarna rinner ... 
Den stackars killen som sitter längre fram tror säkert att jag är ett psykfall ....

Några veckor senare i den lilla lilla hissen upp till kontoret, kliver killen in och åker upp med mig ... och jag stammar förklarande fram....

Han jobbar på Skattemyndigheten under oss ..... Häpp




1 kommentar:

  1. Ahhaha, denna raggningsreplik måste testas! Såå underbart:-D

    SvaraRadera