torsdag 19 mars 2009

Mycket seriöst :)))

Har idag varit på LRF stämma (Lantbrukarnas Riksförbund)
Hade nog tänkt skriva några rader om denna men va faa... nog seriös idag..
Det tar jag en annan dag.

Har ju börjat att bjuda på mina tokiga historier som är självupplevda ...

Detta hände för ca 16 år sedan .... det var på den tiden som man behövde betala kilometerskatt på diesel, dock ej utomlands.

I pappas ombyggda Transit, med sängar och gasolkök, var jag och min 15 årings pappa på väg ut i Europa ...

En Ford Transitbuss är inte hög, så i bussen "går" man på knäna. Jag hade under tiden som han fixade med pappren som skulle stickas in i hjulet på nåt himla vänster, "fixat" till mig inför färjeturen till Danmark.

Tyckte själva att jag såg rätt ok ut å när jag fick se att det stod flera lastbilar med "rätt söta" lastbilschaffisar i, så kunde jag inte motstå frestelsen att graciöst "gå" ur bilen.

Bilen hade två dörrar bak, varav den ena var det jag öppnade, och jag kliver ... mycket medvetet ur bilen .....

Men ... mitt i klivet .... blir jag hängande med min ena "skinka" i den stängda dörrens dörrkoppling .... 

Det medvetna klivet och mitt smajl... stelnade till och jag gled snabbt runt hörnet där jag trodde att jag fläkt upp hela skinkan .....

Det blev en skön tur ut i Europa på "en skinka" .....

Hmm ... Erinrar mig nu om att detta var ju nästan samma som "nakenchocken" .... hmmm undrar om jag förträngt fler gånger ????

2 kommentarer:

  1. Hahaaa, du är ju helt otrolig- nu fick jag två skratt för en.. du måste ju också skriva om det du just berättade för mig..hahhaa:-D

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt enorma inlägg! Härligt.
    Jaha du har en förmåga att trassla in dej stundtals. Du är allt rar du!
    Kram

    SvaraRadera