fredag 27 mars 2009

Grannsämja ....


... snön den bara faller ner ....
Telefonen ringer och grannen skriker hest - Det är Andrea, vi är alldeles utanför. - Det har varit en helvetetes jävla, förbannad skitdag! - Vi står i backen nedanför, ser du oss???
Vårt hönshus har brunnit upp och vi är påväg till Boman med hönsen, men vi tar oss inte uppför backen vid järnvägen, o heller inte här, för vi mötte en plogbil som körde i 300 km, så vi fick sakta in i backen.
- Kan ni backa ner, så kan jag komma och hjälpa er?
- Nä vi backar o tar ny sats.
- Ok, men kom in sen så kan jag köra er .... o hönsen.... skrattar nu för det verkar väldigt hysteriskt....
- Jag har 3 gamla fönster i bilen som jag satt spegelglas i, bäst jag tar ut dem först.... skrattar jag igen ....
- Vi kommer .... jag sitter på flaket, säger Andrea.
- Va, sitter du på flaket med hönorna...
- Jaaa...

Ser då hur någon kommer åkande förbi på en stor pick up jeep, på flaket i snöstorm .....

Vi lastade in hönorna i min bil o de kom tryggt till Boman, där hönorna allihop borrade ner sig i halmspånet...

Det här kallar jag grannsämja!!!!

11 kommentarer:

  1. Släng på dej en stegräknare ska du få se vad mycket det blir, ta sedan en extrapromenad å vips så är det såååååå många steg.
    Bror försöker skriva en kommentar men det funkar inte för honom. I fall du undrar varför han inte svarar.
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Vá bra Kicki!!Dår ser du vad du kan utan att ens tro!!!Har du någon stegräknare?

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jag har lagt till dig som länk hos mig. Det är väl ok?
    Kram

    SvaraRadera
  4. I have a dream!
    Stadsloppet 13 juni. Ska du hänga med?
    Det är hon Lena du vet som inte snusar eller vad hon gör och jag som skall försöka.
    Är du sugen?

    SvaraRadera
  5. Kul!
    Lägg gärna in lätt skritt i mellanåt och sitt ner i galoppen, annars kan du få fång.
    Skämt och sido, jättekul!! Se till att du har riktiga skor så du inte drar igång i några utslitna tennisskor sen 87. För då får du bara ont och det blir tråkigt. Vi får väl ha regelbunden kontakt och även jogga en tur ihop. Min målsättning är nu inte att SPRINGA på 47 minuter eller så utan att ta mej runt.
    Kram. Vi hörs snart

    SvaraRadera
  6. Vilket äventyr!!

    Det var längesen jag såg till dig, men imorgon kör jag en tävling för att fira 3 månader av Tesstamentet och för att tacka för alla goa kommentarer och visat intresse. Hoppas du deltar:-)

    SvaraRadera
  7. Glad Påsk på dej med!
    Ja nu har det varit lite slarv med allt möjligt några dagar. Säg till om du vill att vi ska ta en tur tillsammans någon dag?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Helt jäkla otroligt,tror det funka nu,glad påsk i efterskott,ha de gott.

    SvaraRadera
  9. Va kul när det funkade,nu sitter jag på tåget på väg till Sundsvall igen,hörde på radion att det är minusgrader där nu,gud glömde den staden tror jag,ha de bra.

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar historia, förutom hönshuset förstås.

    SvaraRadera