lördag 10 januari 2009

Landsbygdsforum

Vet inte riktigt vad jag vill med denna blogg. Men min tanke var att jag skulle här skiva ner lite händelser om vad som händer i mina trakter. Och kanske få lite respons från andra.

I dag lördag den 10 januari:

Vi är barnlediga för första gången på jag vet inte när. Mycket konstigt känns det. Annars är det fullt ös. 
Släppt ut hästar och mockat i stallet. Grannen kom med sina hästar och skall verka dem. Lite lättare hos oss med en stor stallgång. 
Kokade kaffe och bjöd Kalle på kaffe på sängen... mysigt. 
Sen blev det full fart. Hjälpte Kalle att lyfta i kylaren till hjullastaren. Han skall sedan köra upp ensilage till köttdjuren. Efter det så ska han åka till Rud och köra ut virke med skotaren. Ska kanske fixa lite korv o bröd innan jag hämtar barnen, så kan vi åka till honom o grilla.

Han får passa på nu när det är fruset. 

Ja och jag måste betala räkningar, fakturera, bokföra och skriva ett protokoll till Skytteföreningen innan. Suck... inte sitta här och blogga. 


2 kommentarer:

  1. Hej, kul att du är på nätet! och att du länkar till Småsågarna och Trätorget! Jag ser fram mot fler inlägg. :-)

    För ett tag sedan lade jag upp en testblogg för värmlandsgruppen åt Lars (http://varmland.smasagarna.se) men jag tror att jag ska byta ut den mot en bättre teknisk lösning innan den blir officiell. Är du intresserad av att hjälpa till att uppdatera den isåfall?

    SvaraRadera
  2. Ja ... det är lite kul att vräka ur sig lite..... Ja kanske det. Det är kul att skriva. Bara jag kommer igång så brukar det flyta på ... Konsten att få en tråd tror jag ... Har du fått mitt mail angående Småsågartidningen och Trätorget?

    SvaraRadera