måndag 1 mars 2010

Politiska tankar ....

Vi har skilda åsikter på varför och konsekvenser av samhällets uppbyggnad .... och hur det skall bli ett bra samhälle för alla, och hur det skall bli ett bra samhälle för alla.

Det finns extremister i alla läger. Min åsikt är att många i vårt samhälle har utnyttjat vår trygghet och utnyttjar fortfarande den.
Det är sen jädrigt illa att oskyldiga får lida nu!!!

Min åsikt är att det blivit alldeles för byråkratiskt och för långa beslutstider.

Det är ingen nyhet för något parti, det är något som borde ses över.
Många sitter å håller på sina platser... som säkert skulle förkorta väntan för drabbade ...

Det finns så mycket som stoppar de kreativa och dödar kreativitet.
Förändringsbenägenheten och oviljan att se saker på nya sätt är något som vi här i Sverige (kanske förutfattad mening ...) faktiskt har fått för att vi varit alldeles fööör trygga.

Enkelt exempel: I snöröjningstider förutsätter man att man kan ta samma väg som alltid. Står det en lastbil med kran o lift , så är det svårt och irriterande att gå runt huset 30 m. Man kräver då att lastbilen flyttas.
Exempel 2: Är man ute å springer, så kan man inte byta sida när man har snöplogen efter sig ...nä ... man ska springa på den sida man alltid springer.... Ja hellre får han köra runt "springare" och missa 100 m snöröjning ...
Haha ja det är väl extremister det:))) Men vill visa vad jag menar.

Att man faktiskt kan göra på olika sätt. Man kan behöva byta sida ibland.
Jag engagerar mig därför inte politiskt. Jag ser mig ha rätt att byta sida i de åsikter jag har.

Men tycker det är fegt att inte säga sin åsikt, så det gör jag.

Gnäll tycker jag inte om. Diskussioner vill jag ska vara konstruktiva!! Tycker att politiska partierna kunde samarbeta MYCKET mer.

För i botten vill de ju samma. Helt övertygad om det!

Som småföretagare har jag kontaktat arbetsförmedlingen om att jag har ev arbete på gång denna vecka.
Snöröjning. Men efter 4 dagar har jag inte fått några telefonsamtal. Man kan undra. Det är tydligen bättre att sitta hemma och se på OS.

I alla fall angående politik: Jag tycker att man skulle välja det parti som visar mest sunt förnuft och är mest konstruktiva och mest samarbetsvilliga. Att ej vara förändringsbar visar på stelbenthet. Moderaterna visar mest konstruktivt arbete och villiga att ändra i sin politik när det är nödvändigt och det viktigaste, när det är möjligt ekonomiskt.
Det är vad jag tycker nu. Jag kan ändra mig.
Det är som i Idol (tv programmet ...). Det kan ändras snabbt om någon visar bra egenskaper. Då kan man hänga löst......

Kom med konstruktiva förslag .......

Kärlek till er alla:)))) Kram Kikki

1 kommentar:

  1. Ligger lite av du skriver och förstår vad du menar men träffade Kalle på besiktningen så förstår varför du fått inblick i snöröjningen ,ha en fin helg,kram.

    SvaraRadera