måndag 28 december 2009

Nej det har de säkert inte ...

Inlägg som en kommentar till kommentaren i mitt förra inlägg....
Jag blir så upprörd av de här sk djurrättaktivisterna. Stoppa äta köttaktivister skulle de heta. För de är inte för djurens rätt "på rätt vis". Jag är också djur rätts aktivist, men inte i deras gäng. SJÄLVKLART skall djuren ha det bra!! Jag älskar djur och har hållit på med djur hela mitt liv. Å när det avslöjas RIKTIGA fall då man har misskött sina djur mår jag jätte dåligt för deras skull. Det är ofta tragik bakom då. Ofta psykiskt och ekonomisk kris ... Något som LRF jobbar med är att vi MÅSTE se till att de fallen upptäcks INNAN. Att man hjälper innan djuren blir lidande. Ofta är det djurvänner som blir sjuka på något sätt och försöker ordna åt djuren, men inte klarar av ... å en försöker dölja för att de skäms... Knepig situation för de tror sig inte klara av att vara utan djur ... för då mår de dåligt .... Att hitta dem INNAN som sagt. Fast jag måste säga att även om de blivit anmälda, så händer det i många fall ingenting .... Det verkar som det är skillnad på folk o fä .....

1 kommentar:

  1. Gott nytt år ni med,sant att man undrar ibland när man läser i tidningen,kan stå att 18 kor utmärglade och stog i skit till midjan,bonden var anmäld för annat brott 2 månader tidigare står det sen och undrar vad som gör att dom intehar koll på dom hela tiden,måste va grymt att va djur och hamna hos fel person.

    SvaraRadera